Πέμπτη, 3 Μαΐου 2012

ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Τις δύο τελευταίες μέρες αφιερώσαμε λίγο από το χρόνο μας   στις εκλογές.  Αφού έκανα την σχετική διερεύνηση.διαπίστωσα ότι μερικά παιδιά γνώριζαν κάποια πράγματα γύρω από το θέμα 'εκλογές' και ανέφεραν λέξεις σχετικές όπως τα ονόματα των υποψηφίων αλλά  και λέξεις όπως δημοκρατία , τρόικα ,δήμαρχος κτλ. 
Ερωτήσεις του τύπου τι ψηφίζουμε την Κυριακή, δεν ήξεραν να μου απαντήσουν ή τι είναι ο πρωθυπουργός ή οι βουλευτές ,η βουλή  η κάλπη δεν γνώριζαν.  Όταν τα βρίσκουμε δύσκολα καταφεύγουμε στο διαδίκτυο .Ετσι είδαμε την Βουλή συζητήσαμε για αυτήν, επίσης βρήκαμε εικόνες με την κάλπη με ψηφοδέλτια με το παραβάν κτλ.
¨Οτι μας ενδιέφερε το εκτυπώσαμε και το αναρτήσαμε στον πίνακα στην παρεούλα. Εκεί 
κάναμε μια λίστα αναφοράς με τις εικόνες που εκτυπώσαμε και γράψαμε  και τα ονόμα τά τους . Τα παιδιά έδειξαν ενδιαφέρον για το θέμα και τους πρότεινα  αν θέλουν να ψηφίσουν και φυσικά δέχτηκαν με ενθουσιασμό- κάτι που με εξέπληξε ευχάριστα.
Έπρεπε όμως να επιλέξουμε το θέμα των εκλογών Εκεί δυσκολεύτηκα κι έκανα τρεις προτάσεις :

  • Να ψηφίσουν το αγαπημένο τους λουλούδι
  • Να ψηφίσουν την αγαπημένη τους εποχή
  • Να ψηφίσουν το αγαπημένο τους ζωάκι.        
Διάλεξαν να ψηφίσουν   την αγαπημένη τους εποχή. Την επόμενη μέρα φτιάξαμε τους φακέλους.    


                                                                  
Επίσης φτιάξαμε τα ψηφοδέλτια δηλαδή ζωγράφισαν και τις τέσσερις εποχές και μετά τις έκοψαν και τις βάλαμε σε στήλες μία για κάθε εποχή.




Επίσης φτιάξαμε και την ταυτότητα του νηπίου όπου έγραψαν το όνομα τους την ηλικία τους   το έτος γεννήσεώς τους -όσα ήξεραν- ζωγράφισαν το προσωπό τους, έβαλαν το δακτυλικό τους αποτύπωμα














 Επιπλέον τα παιδιά είχαν γράψει τα ονόματα   τους σένα χαρτί  όπου αυτό μετά το χρησιμοποίησε η Εφορευτική  επιτροπή



Φτιάξαμε το παραβάν και στον υπολογιστή γράψαμε τον τίτλο 'ΕΚΛΟΓΕΣ 2012'



Έπειτα επιλέξαμε την  Εφορευτική επιτροπή που αποτελούνταν από δύο παιδιά τα οποία άλλαζαν για να έχουν την  εμπειρία του ρόλου όσο το δυνατόν περισσότερα. Αυτή έδινε τα ψηφοδέλτια και διέγραφε από τον εκλογικό κατάλογο αυτόν που ψήφισε








Αφού ψήφιζε το παιδί έπαιρνε την ταυτότητα του πίσω.





Επίσης αφού έγινε η καταμέτρηση των όσων ψήφισαν έφθασε η ώρα για να ανοίξουμε την κάλπη και να μετρήσουμε τις ψήφους.









ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑΣ:

Kαλοκαίρι   9
Άνοιξη          2
Χειμώνας
Φθινόπωρο   1
Ακυρα ή λευκά δεν είχαμε.




Σκοπός αυτής της δραστηριότητας ήταν να αναπτύξουν τα παιδιά νηπιακής ηλικίας και να διαμορφώσουν μέσα από την βιωματική διαδικασία  βασικές αξίες της Δημοκρατίας (ισότητα, ισονομία, συμμετοχή, σεβασμός στην επιλογή και στα δικαιώματα, σεβασμός στην ελευθεριά και βούληση).




Μέσα από την εκλογική διαδικασία στην τάξη τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να :
  • εκφράσουν ελεύθερα τις απόψεις τους, τις ιδέες τους με επιχειρήματα.
  • να χρησιμοποιήσουν ποικίλους τρόπους και υλικά για να εκφραστούν στα πλαίσια του δημοκρατικού διαλόγου
  •  να ακολουθήσουν κανόνες, να συνεργαστούν για την εύρυθμη λειτουργία της εκλογικής διαδικασίας
  • να βιώσουν την δημοκρατία και να εμπλακούν σε δημοκρατικές διαδικασίες
  • και τέλος να εκφραστούν συναισθηματικά και να απολαύσουν την διαδικασία  με ενθουσιασμό  (όπως και έγινε).


2 σχόλια:

  1. ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΣΟΥ,ΚΑΤΑΛΑΒΑΝ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΤΗΝ ΟΛΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ,

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΕΙΡΉΝΗ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΎΩ ΌΤΙ Η ΠΡΟΣΈΓΓΙΣΗ ΜΕ ΘΈΜΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΕΊΝΑΙ ΚΑΠΩΣ ΔΎΣΚΟΛΗ ΓΙΑ ΑΥΤΉΝ ΤΗΝ ΗΛΙΚΊΑ ΑΛΛΆ ΠΑΡ'ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΘΗΚΑΝ ΚΑΙ ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΤΗΚΑΝ ΑΡΚΕΤΑ ...ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΜΕ ΕΞΕΠΛΗΞΕ.......

    ΑπάντησηΔιαγραφή